الکتروموتور زیمنس Siemens

کمپانی زیمنس آلمان

کمپانی زیمنس آلمان یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شرکت های تولید کننده الکتروموتور در جهان است . این شرکت بیش از 150 سال سابقه تولید دارد. اکثر محصولات این کمپانی در کشور چک تولید میشود. کارخانه های این شرکت را در آمریکا نیز میتوان یافت.

این شرکت در زیمنه های مختلفی تولیدات خود را به صنایع مختلف عرضه میکند. در این بین میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

    • تجهیزات نورپردازی
    •  پزشکی
    • لوازم خانگی
    • لوازم و تجهیزات مخابراتی
    • تولید برق
    • الکتروموتور

الکتروموتور های زیمنس Siemens

موتورهای الکتریکی زیمنس (همچنین با نام سایموتیک simotics شناخته می شوند) در زمینه عملکرد ، دوام و کارایی دارای سابقه ای درخشان و اثبات شده هستند.

میلیون ها از موتور های الکتریکی زیمنس در سرتا سر دنیا نصب شده اند و مشغول کار هستند.زیمنس قصد دارد تا به همین صورت سردمدار جهانی در محدوده الکتروموتور ها باشند.

اگر دنبال الکتروموتور میگردید چه موتور های با ولتاژ بالای ANEMA باشد یا موتور های کوچک DC با انتخاب برند زیمنس اشتباه نخواهید کرد .

آیا Siemens  و Simotics   یکسان هستند ؟

موتور های زیمنس و سایموتیکس یکسان هستند و تنها تفاوت آنها نام تجاری و برندی است که استفاده میکنند و توسط زیمنس برای برند سازی مورد استفاده قرار میگیرند.

تغیر در سال 2012 رخ داد وقتی زیمنس کنترلر PLC خود را simotion نام گذاری کرد ، درایو های خود را sinamic  و کنترولر های CNC خود را sinumeric نامید.

به این صورت میتوان اینطور گفت که زیمنس موتور های الکتریکی خود را با نام simotic میشناسد.

انواع الکتروموتورهای زیمنس

موتور های زیمنس در سری های مختلفی ساخته میشوند اما به صورت کلی به دسته های زیر تقسیم میشوند.

  • سه فاز معمولی زیمنس TEFC
  •  دالاندر یا دو سرعته
  •  ضد انفجار
  •  کم ولتاژ
  •  AboveNEMA
  •  Simotics

بررسی اجمالی زیمنس

زیمنس در سال 1847 با نام Telegraphen-Bauanstalt von Siemens & Halske بر اساس نام موسسان خود تشکیل شد.

یک ابداع در زیمینه سیم های تلگراف دلیل ثبت و به وجود امد این شرکت بود.

در بیست سال اولیه تاسیس تمرکز بر روی صنعت تلگراف بود تا اینکه آنها یک دینامی را توسعه دادند که نیاز دائمی به آهنربا نداشت که این اتفاق شروع تنوع کار در زیمنس بود.

این کمپانی در این 170 سال نام خود را بارها تغییر داده اما تنها چیزی که در این نام همیشه وجود داشته زیمنس بوده است.

الکتروموتور های Simotics  زیمنس

موتور های زیمنس در تمامی کاربری هایی که الکتروموتور نیاز هست قابل استفاده هستند. از انها میتوان به کارخانه های رول فولاد ، پمپ ها ، فن ها ، کمپرسور ها ، اتوماسیون صنعتی با دقت بالا و …. اشاره کرد.

خمیر کاغد،کاغذ، معدن ، سیمان ، کارخانه ها ، کرین ها ، غذا و نوشیدنی ، داروسازی ،انرژی بادی ، صنعت آب ، دریایی ، پتروشیمی و اتوماسیون صنعتی نمونه هایی از صنایعی است که نیاز به موتور های قابل اعتماد و با کیفیت زیمنس دارند.

برخی از موتورهای این کمپانی در کشور های دیگر نظیر چک و آمریکا ( اوهایو) تولید میشوند.

موتور  کم ولتاژ NEMA و موتور های IEC

این سری محصولات زیمنس از رنج 0.12 اسب بخار تا 6500 اسب بخار با استاندارد NEMA و IEC مطابقت دارند.

این موتور ها هم میتوانند مستقیما در خط مورد استفاده قرار گیرند یا برای کاربردهای بر اساس درایو یا با ترکیب درایو های sinamic مورد استفاده قرار گیرند.

الکتروموتور های سری AboveNEMA زیمنس

الکتروموتور های القایی سری AboveNEMA با ولتاژ های مدیوم و بالا شامل موتور های افقی تا 22000 اسب بخار از 460 ولت تا13200 ولت و موتور های سری ANEMA  عمودی تا 8000 اسب بخار می بشند.

تعداد زیادی از این الکتروموتور ها را در شرایط کاربری بسیار سخت و دشتوار مانند پمپ های گل کش ، کشتی ها ،  کارخانه های سنگ معدن ، کارخانه های نورد و کمپرسور های برای کاربری شیمیایی میتوان یافت.

موتور های کنترل حرکت Simotic motion control

زیمنس خط تولیدی از موتور های کوچک شده ، القایی قدرتمند ، سروو موتور و موتور های درایو مستقیم که برای کاربرد های کنترل حرکت استفاده میشوند را دارا می باشد.

این الکتروموتور ها در رنج های مختلف سرعت و گشتاور ، سنکرون و آسنکرون ، با گیربکس یا بدون گیربکس ، طراحی شده برای کاربرد های کاملا دیجیتال تولید می شوند.

موتور های با ولتاژ بالای زیمنس

این موتور ها که به نام الکتروموتور های با ولتاژ بالا شناخته میشوند در رنج توان 200 اسب بخار الی 134000 کیلووات در زیمنس تولید میشوند.

رنج سرعت این موتورهای الکتریکی از 7 دور در دقیقه الی 14900 دور دردقیقه است.

این موتور ها سازگار با استاندارد های IEC وNEMA هستند و دارای آپشن هایی نظیر خنک کنندگی با آب ، ضد انفجار و کلاس حفاظتی IP66 میباشند.

طبقه بندی آنها  شامل موتور های فشرده، مدولار، توان بالا، تخصصی و بالاتر از NEMA است.

الکتروموتور DC زیمنس

زیمنس همچنین موتور های فشرده و مدولار با منبع تغذیه DC را نیز ارائه میدهد. این موتور ها با تنوع مختلف و آپشن های مختلف تولید و توزیع میشوند.

موتور های جریان مستقیم زیمنس یا سایموتیکس به موتو های بدون مشکل شهرت دارند و برای شرایطی که شرایط نصب ممکن است ایده آل نباشد مناسب هستند.

الکتروموتور های تکفاز زیمنس

لازم به ذکر است که زیمنس محصولی تحت عنوان موتور تکفاز ندارد و محصولات موجود تکفاز با برند زیمنس قطعا تولید این کمپانی نبوده و احتمالا از تولیدات چینی میباشد که با نام زیمنس به فروش میرسد.

لذا توصیه میشود که کالای مورد نظر را از محل های معتبر تهیه نمایید.

خرید الکتروموتور زیمنس

فروشگاه آبادگرموتور توزیع کننده کالاهای صنعتی و کشاورزی، اماده ارسال الکتروموتور های سه فاز و تکفاز اروپایی ، ایرانی و الکتروموتورهای چینی در اسرع وقت به اقصی نقاط ایران میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موجودی و استعلام قیمت الکتروموتور های Siemens و برند های دیگر نظیر Abb فنلاند و Weg  برزیل و Hoyer دانمارک با ما تماس بگیرید.

الکتروموتور های چینی با برند های مطرح نظیر Guanglu و Stream و Kaijieli  نیز موجود میباشد.

سرویس و تعمیر الکتروموتور زیمنس

همکاران ما در پاساژ سعدی قدیم ارایه دهنده انواع خدمات سرویس و تعمیرات الکتروموتور های اروپایی و چینی و ایرانی میباشند.جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با واحد های تعمیرات با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *