دینام سبزی خرد کن

الکترو موتور های تکفاز برای استفاده از تجهیزات غیر سنگین که نیاز به ولتاژ و مصرف انرژی زیادی ندارند و برای دستگاه ها و ابزار آلاتی که برق تکفاز در دسترس دارند از جمله لوازم خانگی و آشپزخانه مانند چرخ گوشت صنعتی و لوازم نیمه صنعتی و بالابر های ساختمانی و فروشگاهی استفاده می‌شوند. در ادامه با توضیحات و مشخصات دینام سبزی خردکن و گردو پوست کن ها با ما همراه باشید.

خرید الکتروموتور های تک فاز نیاز به اطلاع از میزان قدرت و سرعت گردش و در کل ظرفیت تجهیزاتی که قرار است به موتور الکتریکی وصل شود دارد. عموما در مصارفی همچون آب‌میوه گیری‌های نیمه صنعتی، میوه خردکن ها و پوست کن‌ها مانند پوست کن سیب زمینی و پیاز و حتی دستگاه شالی کوبی از الکتروموتورهای با توان 0.75 اسب بخار الی سه اسب بخار با توجه به میزان ظرفیت استفاده می‌شوند.

لذا تیم آبادگر موتور توضیحات مختصری از استفاده الکتروموتور در چنین تجهیزاتی که ذکر شد را برای شما عزیزان تهیه کرده است. در انتها نیز می‌توانید ویدیو چگونگی کارکرد این قبیل دستگاه‌ها را ملاحظه بفرمایید.

کاربرد الکتروموتور در لوازم نیمه صنعتی

از دیگر کاربردهای دینام های تکفاز میتوان به وسایل صنعتی و نیمه صنعتی برای پوست کن میوه پوست کن پیاز و سیب‌زمینی پوست کن و خرد کردن سبزی و یا آبمیوه‌گیری و آبلیموگیری و چرخ گوشت‌های صنعتی و دستگاه‌های شالی کوبی و آسیاب ادویه جات اشاره کرد.

جنس بدنه الکتروموتور تک فاز 

پوسته و جنس بدنه الکتروموتورها در کارکرد آنها تاثیر چندانی ندارد و فقط بحث بر سر موضوع وزن کالا و اتلاف گرما است. در مواردی که دستگاه قابل حمل است و باید وزن آن کمتر تمام شود میشود الکتروموتور پوسته آلومینیمی استفاده کرد. و یا در مواردی که دمای محیط بالاست و ممکن است در کارکرد موتور الکتریکی اخلال ایجاد شود میتوان دینام پوسته چدنی را جایگزین نمود. از مزایای الکتروموتور بدنه چدنی نیز میتوان به مقاومت در برابر ضربه و لرزش و شکستگی اشاره کرد.

دستگاه گردو پوست کن

یکی از کاربرد های الکترو موتور های تک فاز بحث استفاده آنها در دستگاه‌های خرد کن نیمه صنعتی برای مواردی همچون گردو پوست کن صنعتی و نیمه صنعتی، سبزی خرد کن ها و آبمیوه‌گیری‌ها و از این قبیل دستگاه ها  می باشد.

گردو پوست کن صنعتی
گردو پوست کن

روش کار دستگاه پوست کن یا خرد کن

روش کار چنین دستگاه هایی به این صورت است که از یک مخزن بعلاوه تیغه های برش و خرد کن یا برس های پوست کن و یک موتور الکتریکی که نیروی الکتریسیته را به نیروی مکانیکی تبدیل میکند که باعث ایجاد حرکت مورد نیاز در دستگاه می شود. حال هرچه دستگاه پیشرفته تر باشد میتواند به سیستم شستشو و تزریق آب و تخلیه مجهز باشد . دستگاه های حرفه ای خرد کن یا پوست کن میتوانند به تجهیزات کنترل سرعت به صورت الکترونیکی و  سیستم تنظیم محصول مورد نظر مجهز باشند.

قدرت الکتروموتور دستگاه پوست کن و خرد کن

معمولا برای این چنین دستگاه های نیمه صنعتی که با برق تکفاز شهری کار می‌کنند بسته به ظرفیت دستگاه و توان مورد نیاز و سرعت مورد نیاز، الکتروموتور‌های یک اسب بخار (۰.۷۵ کیلو وات) یا دو اسب بخار (۱.۵ کیلووات) یا الکترو موتور های سه اسب بخار (۲.۲کیلووات) با سرعت گردش عموما ۱۴۰۰ دور در دقیقه استفاده می شود.

حال آنکه با توجه به کاربرد و اطلاعات تکمیلی از دستگاه می‌توان از الکتروموتور های دیگر نیز با توان خروجی و سرعت متفاوت استفاده کرد به طور مثال برای دستگاه های رو میزی معمولا از الکتروموتور تک فاز 0.75 اسب بخار یا 0.5 کیلوواتی استفاده می‌شود.

الکتروموتور 3 اسب تکفاز 1400 دور بارلی موتور – Barely

وزن کم الکتروموتور و دستگاه پوست کن گردو

برای تجهیز چنین دستگاه هایی باید از الکتروموتور های با پوسته آلومینیومی استفاده کرد که باعث کم شدن وزن دستگاه می‌شود و حمل و نقل و جابجایی را نیز تسهیل می‌کند.

برای کم شدن و کاهش وزن دستگاه باید ورقه های سبک استفاده کرد که ورق های 1 میلی‌متری تا 5 میلی متری با جنس استیل یا… برای دستگاه های پوست کن صنعتی گردو مناسب می‌باشد.

ابعاد دستگاه پوست کن گردو 

سایز دستگاه های پوست کن گردو بسته به شرکت سازنده می‌تواند مختلف باشد اما عموما و بر اساس استانداردها عرض دستگاه از 35 الی 60 سانتیمتر در سه سایز و طول 60 الی 90 سانتیمتر در سه سایز و ارتفاع 75 الی 100 سانتیمتر در سه ساز متغیر هستند.

در ادامه یک ویدیو از گردو پوست کنی را مشاهده می‌کنید که با نیروی گردشی حاصل از یک الکتروموتور تک فاز به کار مشغول می‌باشد.

برای تهیه تجهیزات و الکتروموتور مورد نیاز میتوانید با ما در تماس باشید یا به فروشگاه ما واقع درپاساژ سعدی قدیم مراجعه بفرمایید.

ظرفیت و اطلاعات گردو پوست کن 

اگر قصد تجهیز دستگاه پوست کن خود به الکتروموتور تک فاز را دارید با توجه به ظرفیت مورد نیاز خود می‌توانید الکتروموتور یک اسب الی سه اسب بخار را نصب کنید. لازم به ذکر است برای دستگاه های رو میزی معمولا از الکتروموتور تک فاز 0.75 اسب بخار یا 0.5 کیلو واتی استفاده می شود.

گردو پوست کن های با ظرفیت 200 کیلو گرمی با الکتروموتور های تکفاز 1 اسب بخار

گردو پوست کن 200 کیلوویی

گردو پوست کن های با ظرفیت 400 کیلو گرمی با الکتروموتور های تکفاز 2 اسب بخار

گردو پوست کن های با ظرفیت 800 کیلو گرمی با الکتروموتور های تکفاز 3 اسب بخار